Ansatte

I 24onoff kan du legge til ansatte som kan logge seg inn med en egen bruker og registrere timer på kunder og prosjekter du legger inn.

Ulike roller

Når du oppretter ansatte kan du gi de ulike roller, som avgjør hva de har tilgang til deres firmakonto. Det er ingen forskjell i pris på de ulike rollene, og du kan for eksempel ha 10 administratorer uten at det koster deg noe ekstra. En lisens dekker alle roller. Rolletyper og hva de kan gjøre: Ansatte - Begrenset tilgang. Kan bare registrere timer, fravær og ferie, og kun se egne timelister. En ansatt kan se detaljer om kunder og prosjekter de er tildelt, men de kan ikke redigere eller lage nye. Moderator - Som ansatt, men kan også redigere og opprette nye kunder og prosjekter. Kan ikke slette kunder og prosjekter opprettet av andre. Kan bare se egne timelister. Administrator - Full tilgang til alt. En administrator kan se alle timelister, de kan opprette, redigere og slette kunder og prosjekter, legge til og deaktivere ansatte, og godkjenne ferie og fravær.

Hvordan legge til ansatte

Som administrator kan du legge til ansatte ved å trykke den grønne "Opprett ansatt"-knappen oppe til høyre på Ansatte-siden i systemet. Alt du trenger å legge inn er navn og e-postadresse. Informasjon du kan legge inn på ansatte: Ved opprettelse:- Ansatt ID, navn og e-postadresse.- Rolle.- Passord.- Lønnsart (brukes kun hvis ansatt har en ulik lønnsart fra andre ansatte). Ved redigering:- Telefonnummer.- Profilbilde (ansatte kan også gjøre dette selv, både på nett og mobil).- Antall feriedager.- Land og språk (påvirker bare nettversjonen. På mobil settes språket automatisk basert på systemspråket). Passord: Hvis du lar passordfeltet være blankt når du oppretter ansatt vil det følge med en lenke i e-posten de mottar hvor de kan sette eget passord.

Opprette-ansatt

Flytte lisenser fra gammel til ny ansatt

I 24onoff kan du enkelt flytte rundt på lisensene dine etter behov, så du slipper å kjøpe nye lisenser hvis en ansatt slutter og en ny kommer inn. Når en ansatt slutter trenger du bare deaktivere vedkommende. Dette gjør at de ikke får logget inn, timelistene forblir upåvirket, og en lisens blir ledig.

Deaktivere-ansatte

Hvordan redigere ansatt

Besøk Ansatte-siden og trykk på navnet til ansatt du ønsker å redigere. Husk å trykke "Lagre" når du er ferdig.

Redigere-ansatt

Ansatt har ikke e-post. Hva gjør jeg?

Du kan legge inn en fiktiv e-postadresse og sette passord manuelt når du oppretter ansatt, og deretter sende de innloggingsinfo på sms eller andre kanaler. Eksempel på løsning: Jonas jobber hos Snekkeren AS, men han har ikke en e-postadresse. Sjefen legger han derfor inn med den falske e-postadressen jonas@snekkeren.no, og gir han et passord som er lett å huske. Sjefen sender deretter e-postadressen og passordet til Jonas på SMS, og sier at han skal må laste ned appen "24onoff".