Fredrikstad Trebygg fakturerer mer enn aldri før


Skrevet av: Mats Knotten | Kundeerfaringer

Et voksende antall kundeoppdrag og håndskrevne timelister på papir gjorde fakturering og lønnskjøring til et tidkrevende ork. Løsningen ble 24onoff, det norske systemet som spesialiserer seg på brukervennlige timelister og prosjektstyring på nett og mobil.  Fredrikstad Trebygg gjør alt innen nybygg, tilbygg, hytter og rehabilitering, ofte utenfor bygrensen, og da er det ikke ofte man rekker innom kontoret for å levere timelister og lage fakturavedlegg til kunder.

Ville forenkle arbeidsdagen

I 2013 bestemte daglig leder Andre Lie seg for å effektivisere måten de registrerte og behandlet arbeidstimene, og valgte å starte en gratis prøveperiode i 24onoff. - Vi var på utkikk etter noe som kunne forenkle hverdagen for de ansatte samt meg som daglig leder, sier Andre og fortsetter: - Vi merket at det alltid var et ork på de ansatte når det skulle skrives timelister, samt at det tok lengre tid for oss å kunne få fakturert siden vi måtte vente på å få timelistene inn. Med hjelp av 24onoff-Appen på alle telefonene, blir alt arbeid registrert fortløpende, og lastet opp automatisk til deres skybaserte 24onoff-konto. - Nå har vi full kontroll. Alle har applikasjonen på telefonen, slik at alle legger inn timer så fort dagen er omme eller jobben er klar. Veldig enkelt og lettere å ta det nå siden telefonen er veldig tilgjengelig, sier Andre.

iPhone-Laptop-Timeliste-zoom

24onoff har en dedikert app til alle mobiler, og gode timelistemuligheter på nett.

Uforpliktende prøveperiode ga svar

Ved å kunne prøve systemet gratis og uforpliktende, kunne Andre og hans ansatte bruke tid på å gjøre seg godt kjent med systemet før de bestemte seg for å fortsette. - Jeg søkte litt rundt på internett og valgte 24onoff på grunn av enkelhet samt pris, og følte at prøveperioden og systemet var enkelt og oversiktlig i alle ledd.

Ryddigere for kundene

Med et par enkle klikk kan Andre logge seg inn og laste ned ferdig sorterte og summerte rapporter i ulike formater, enten det er lønnsgrunnlag eller vedlegg til faktura. - Vi har full oversikt på alle jobber til enhver tid, de ansatte fører timer på rett prosjekt med en gang, timelister sendes rett til regnskapsfører hver måned, og vi kan fakturere mindre jobber med én gang, i stedet for at jeg må vente til timelistene kommer inn i slutten av hver måned. 

«Vi kan fakturere mindre jobber med én gang, i stedet for at jeg må vente til timelistene kommer inn i slutten av hver måned.» 
- Vi bruker timelister som underbilag til kunde med spesifiserte timer og kommentarer slik at det blir ryddig for kunde.

Med timelistene godt bevart i nettskyen, kan Andre enkelt logge seg inn hjemmefra for å få unnagjort til kontorarbeid.

Enkelt å komme i gang

Ikke alle har tid til å bruke lang tid på opplæring og installasjon, og derfor var det viktig at systemet var nettbasert og lett å starte med. - Det var viktig at det var enkelt å bruke samt oversiktlig i alle ledd, slik at det gjør vår hverdag enklere, forteller Andre avslutningsvis.

Prøv enklere timelister nå - helt gratis i 14 dager

100% uforpliktende - Krever ikke kredittkort - Stopp når som helst