- Tiden før og etter 24onoff er som natt og dag

Vi var nylig på besøk hos ekteparet Jon Einar og Lisbeth Herje, som har drevet eget renholdsfirma siden 2000, de siste 6 årene under navnet Li-Jo Renhold. Etter en større kontroll av renholdere i Trondheim høsten 2017, fikk de beskjed fra Arbeidstilsynet at deres papirbaserte timelister ikke var godkjent. De bestemte seg for å prøve timeregistrering for renholdere fra 24onoff, og angret umiddelbart på at de ikke hadde begynt med det tidligere.  - Vi er veldig fornøyde med overgangen til 24onoff, sier Lisbeth og Jon Einar nærmest i kor når vi møter de på deres solfylte kontor, knappe 10 minutter unna Trondheim sentrum. Omstillingen fra papir til digital har gått over all forventning, og daglig leder Jon Einar skjønte raskt at dette var noe bedriften hadde savnet: - Vi har vært gammeldags og brukt timelister på papir siden oppstarten – noe som jo er litt dumt når vi nå ser hvor mye tid og penger vi sparer på å gjøre det digitalt. Det var jo også mye rimeligere enn det jeg først trodde det skulle være, sier han. Fikk pålegg om endringer etter storkontroll av renholdere Pålegg fra Arbeidstilsynet om for dårlige timelister gjorde at Jon Einar innså at tiden var inne for å modernisere driften. - I forrige høst (2017) hadde Arbeidstilsynet, UDI og Politiet en storkontroll på Solsiden (handelsområde i Trondheim), der de stoppet alle som så ut til å være tilknyttet rengjøringsbyrå, sier Jon Einar og fortsetter: - Vi fikk pålegg om å sende inn timelister, kontrakter, alt, og fikk raskt beskjed om at timelistene vi brukte på papir ikke var gode nok, ettersom det ikke stod når arbeiderne startet, når de var ferdige, og når de startet hos neste kunde. Jeg begynte derfor å se etter digital timeregistrering på nettet, og da dukket 24onoff opp.

Jon-Einar-Lisbeth-Li-Jo-Renhold
Lisbeth og Jon-Einar ble overrasket av hvor mye tid de sparte med 24onoff. Foto: 24onoff

Møtte litt motstand fra ansatte i starten - men det varte ikke lenge Det er aldri lett å introdusere nye systemer og rutiner til ansatte. Heldigvis er 24onoff designet for arbeiderne, og er kjent for sin brukervennlighet. Det sparer sjefen for mange spørsmål og klager fra ansatte. - Da jeg først informerte våre ansatte om at vi skulle starte med digital timeregistrering, så ble det møtt med litt motstand. Det var mange spørsmål om registrering av ferie, kjøring og avvik, og alle spørsmål dukket opp med en gang. Jeg sa bare at de måtte prøve det selv og se, og etter bare en uke sluttet spørsmålene å komme, og timelistene begynte å dukke opp i systemet, sier Jon Einar. Ekstreme tidsbesparelser Det første Jon Einar og Lisbeth merket var hvor tidkrevende de gamle rutinene var - særlig ved lønnskjøring og fakturering. Nå bruker de bare noen minutter på kontorarbeid som før kunne ta en hel arbeidsdag. - Det er SÅ mye enklere for oss og regnskapskontoret vårt. Vi slipper å sitte og kalkulere – som for eksempel å regne totalen hver dag for alle ansatte og kontrollregne deres summeringer, sier Jon Einar, og fortsetter: - Og når de også registrerer kjøring mellom kunder med hjelp av 24onoff, så blir det mindre opprunding og mer nøyaktighet – som sparer penger for bedriften. Dette er jo veldig viktig i vår bransje, hvor konkurransen er skyhøy.

"Det blir mindre opprunding og mer nøyaktighet – som sparer penger for bedriften."

Li-Jo Renhold timeregistrering på arbeid
Med 24onoff kan renholderne fokusere på kundene - og bruke mindre tid på papirarbeidet. Foto: Li-Jo Renhold

Godkjent av Arbeidstilsynet Med det nye systemet på plass kan Li-Jo Renhold puste lettet ut og være trygge på at all dokumentasjon er på det rene og vil bestå framtidig kontroll. - Vi har i ettertid sendt inn timelistene fra 24onoff til Arbeidstilsynet – og de ble godkjent uten problemer. Vi har heller ingen ansatte som klager lengre – og hvis de har ferieønsker sier jeg bare at de får legge det inn i 24onoff, slik at vi kan se det opp mot andre sine ferier og deretter godkjenne inne i systemet – og da blir alt så mye mer oversiktlig. Det samme hvis de har vært syke, sier Jon Einar. - Vi prøver å holde alt inne i 24onoff, og det hjelper oss på kontoret veldig. Selv når jeg er borte på ferie kan jeg logge meg inn og holde oversikt. Vi alle føler at bedriften har blitt mye mer moderne.

"Vi har i ettertid sendt inn timelistene fra 24onoff til Arbeidstilsynet – og de ble godkjent uten problemer."

Gratis prøveperiode med god oppfølging Underveis i prøveperioden fikk Lisbeth og Jon Einar raskt svar på spørsmål som dukket opp, og lovpriser oppfølgingen underveis. - Vi var veldig godt fornøyde med prøveperioden. Vi fikk god oppfølging og informasjonen vi trengte umiddelbart. Som nevnt var det litt motstand i starten fra ansatte, mest fordi det var ukjent, men etter en liten uke var alle om bord. Nivået av kontroll for oss på kontoret kom opp på et helt nytt nivå, og vi så derfor raskt at dette var noe vi skulle fortsette med, sier Jon Einar. Til syvende og sist var både brukervennligheten i systemet og den gode oppfølgingen avgjørende for at de gikk for 24onoff, som Lisbeth forklarer: - 24onoff er jo et veldig enkelt system å bruke både for de ute i feltet og for oss på kontoret, og det er nok derfor prøveperioden gikk så greit som den gjorde. I tillegg til dette var den gode kontakten underveis i prøveperioden en stor faktor for hvorfor vi valgte å fortsette.

Timeføring-nett-mobil-gradient
Ansatte kan bruke både mobil og pc for å registrere timer og sjekke egne timelister.

24onoff vekker tillitt hos potensielle kunder Bruken av 24onoff hjelper ikke bare Li-Jo Renhold med å spare tid og penger - men Jon Einar ser at det også bidrar til at de skiller seg ut fra de useriøse aktørene som lenge har svartmalt bransjen. - Når vi nå sender ut tilbud til mulige nye kunder, viser vi til at vi bruker 24onoff, som forsikrer trygg og nøyaktig timeregistrering som er godkjent av Arbeidstilsynet. Det fører til at de raskere ser at vi er en seriøs aktør i en bransje med mange useriøse. Kundene setter også pris på å se at våre renholdere bruker tiden kunden betaler for, og ikke haster seg gjennom, sier han. Som natt og dag Etter noen måneder med 24onoff er det ingen tvil om at det har endret arbeidsdagen betraktelig, og de kommer aldri til å gå tilbake til gamle rutiner. - Tiden før og etter vi begynte med 24onoff kan rett og slett ikke sammenlignes. Det er som natt og dag. Der jeg før kunne bruke en hel arbeidsdag på å kjøre lønn, bruker jeg nesten ingen tid på nå. Nå går jeg bare inn og tar en rask sjekk av timelistene for å se at det stemmer og ikke inneholder noen store feil, før jeg sender det videre til regnskapsfører. Etter hvert vil vi også se på muligheter for å gi regnskapsfører tilgang til systemet (24onoff tilbyr gratis ekstralisens for regnskapsførere), slik at denne prosessen går enda raskere.

"Tiden før og etter vi begynte med 24onoff kan rett og slett ikke sammenlignes. Det er som natt og dag."

- Det var mer prakk og mas før når vi skrev timelister på papir, med korrigeringer, etterlysning av glemte timelister, ferieønsker og fravær som måtte leveres på kontoret. Rett og slett forferdelig når vi tenker tilbake på den tiden, hvor mye tid vi brukte på det administrative. Det ble lange fredager når vi skulle samle alt for lønnskjøring – særlig med håndskrift som til tider var uleselig. - Og jeg trodde jeg hadde dårlig håndskrift.., sier Jon Einar lattermildt avslutningsvis.

Li-Jo Renhold er et offentlig godkjent rengjøringsbyrå, og de utfører alt av daglig og temporært renhold i Trondheimsområdet.

Li-Jo-Renhold-hero

- Tiden før og etter 24onoff er som natt og dag

Vi var nylig på besøk hos ekteparet Jon Einar og Lisbeth Herje, som har drevet eget renholdsfirma siden 2000, de siste 6 årene under navnet Li-Jo Renhold. Etter en større kontroll av renholdere i Trondheim høsten 2017, fikk de beskjed fra Arbeidstilsynet at deres papirbaserte timelister ikke var godkjent.  De bestemte seg for å prøve timeregistrering for renholdere fra 24onoff, og angret umiddelbart på at de ikke hadde begynt med det tidligere.  - Vi er veldig fornøyde med overgangen til 24onoff, sier Lisbeth og Jon Einar nærmest i kor når vi møter de på deres solfylte kontor, knappe 10 minutter unna Trondheim sentrum. Omstillingen fra papir til digital har gått over all forventning, og daglig leder Jon Einar skjønte raskt at dette var noe bedriften hadde savnet: - Vi har vært gammeldags og brukt timelister på papir siden oppstarten – noe som jo er litt dumt når vi nå ser hvor mye tid og penger vi sparer på å gjøre det digitalt. Det var jo også mye rimeligere enn det jeg først trodde det skulle være, sier han. Fikk pålegg om endringer etter storkontroll av renholdere Pålegg fra Arbeidstilsynet om for dårlige timelister gjorde at Jon Einar innså at tiden var inne for å modernisere driften. - I forrige høst (2017) hadde Arbeidstilsynet, UDI og Politiet en storkontroll på Solsiden (handelsområde i Trondheim), der de stoppet alle som så ut til å være tilknyttet rengjøringsbyrå, sier Jon Einar og fortsetter: - Vi fikk pålegg om å sende inn timelister, kontrakter, alt, og fikk raskt beskjed om at timelistene vi brukte på papir ikke var gode nok, ettersom det ikke stod når arbeiderne startet, når de var ferdige, og når de startet hos neste kunde. Jeg begynte derfor å se etter digital timeregistrering på nettet, og da dukket 24onoff opp.

Jon-Einar-Lisbeth-Li-Jo-Renhold

Lisbeth og Jon-Einar ble overrasket av hvor mye tid de sparte med 24onoff. Foto: 24onoff

Møtte litt motstand fra ansatte i starten - men det varte ikke lenge Det er aldri lett å introdusere nye systemer og rutiner til ansatte. Heldigvis er 24onoff designet for arbeiderne, og er kjent for sin brukervennlighet. Det sparer sjefen for mange spørsmål og klager fra ansatte. - Da jeg først informerte våre ansatte om at vi skulle starte med digital timeregistrering, så ble det møtt med litt motstand. Det var mange spørsmål om registrering av ferie, kjøring og avvik, og alle spørsmål dukket opp med en gang. - Jeg sa bare at de måtte prøve det selv og se, og etter bare en uke sluttet spørsmålene å komme, og timelistene begynte å dukke opp i systemet, sier Jon Einar. Ekstreme tidsbesparelser Det første Jon Einar og Lisbeth merket var hvor tidkrevende de gamle rutinene var - særlig ved lønnskjøring og fakturering. Nå bruker de bare noen minutter på kontorarbeid som før kunne ta en hel arbeidsdag. - Det er SÅ mye enklere for oss og regnskapskontoret vårt. Vi slipper å sitte og kalkulere – som for eksempel å regne totalen hver dag for alle ansatte og kontrollregne deres summeringer, sier Jon Einar, og fortsetter: - Og når de også registrerer kjøring mellom kunder med hjelp av 24onoff, så blir det mindre opprunding og mer nøyaktighet – som sparer penger for bedriften. Dette er jo veldig viktig i vår bransje, hvor konkurransen er skyhøy.

"Det blir mindre opprunding og mer nøyaktighet – som sparer penger for bedriften."

Li-Jo Renhold timeregistrering på arbeid

Med 24onoff kan renholderne fokusere på kundene - og bruke mindre tid på papirarbeidet. Foto: Li-Jo Renhold

Godkjent av Arbeidstilsynet Med det nye systemet på plass kan Li-Jo Renhold puste lettet ut og være trygge på at all dokumentasjon er på det rene og vil bestå framtidig kontroll. - Vi har i ettertid sendt inn timelistene fra 24onoff til Arbeidstilsynet – og de ble godkjent uten problemer. - Vi har heller ingen ansatte som klager lengre – og hvis de har ferieønsker sier jeg bare at de får legge det inn i 24onoff, slik at vi kan se det opp mot andre sine ferier og deretter godkjenne inne i systemet – og da blir alt så mye mer oversiktlig. Det samme hvis de har vært syke, sier Jon Einar. - Vi prøver å holde alt inne i 24onoff, og det hjelper oss på kontoret veldig. Selv når jeg er borte på ferie kan jeg logge meg inn og holde oversikt. Vi alle føler at bedriften har blitt mye mer moderne.

"Vi har i ettertid sendt inn timelistene fra 24onoff til Arbeidstilsynet – og de ble godkjent uten problemer."

Gratis prøveperiode med god oppfølging Underveis i prøveperioden fikk Lisbeth og Jon Einar raskt svar på spørsmål som dukket opp, og lovpriser oppfølgingen underveis. - Vi var veldig godt fornøyde med prøveperioden. Vi fikk god oppfølging og informasjonen vi trengte umiddelbart. Som nevnt var det litt motstand i starten fra ansatte, mest fordi det var ukjent, men etter en liten uke var alle om bord. - Nivået av kontroll for oss på kontoret kom opp på et helt nytt nivå, og vi så derfor raskt at dette var noe vi skulle fortsette med, sier Jon Einar. Til syvende og sist var både brukervennligheten i systemet og den gode oppfølgingen avgjørende for at de gikk for 24onoff, som Lisbeth forklarer: - 24onoff er jo et veldig enkelt system å bruke både for de ute i feltet og for oss på kontoret, og det er nok derfor prøveperioden gikk så greit som den gjorde. I tillegg til dette var den gode kontakten underveis i prøveperioden en stor faktor for hvorfor vi valgte å fortsette.

Timeføring-nett-mobil-gradient

Ansatte kan bruke både mobil og pc for å registrere timer og sjekke egne timelister.

24onoff vekker tillitt hos potensielle kunder Bruken av 24onoff hjelper ikke bare Li-Jo Renhold med å spare tid og penger - men Jon Einar ser at det også bidrar til at de skiller seg ut fra de useriøse aktørene som lenge har svartmalt bransjen. - Når vi nå sender ut tilbud til mulige nye kunder, viser vi til at vi bruker 24onoff, som forsikrer trygg og nøyaktig timeregistrering som er godkjent av Arbeidstilsynet. Det fører til at de raskere ser at vi er en seriøs aktør i en bransje med mange useriøse. - Kundene setter også pris på å se at våre renholdere bruker tiden kunden betaler for, og ikke haster seg gjennom, sier han. Som natt og dag Etter noen måneder med 24onoff er det ingen tvil om at det har endret arbeidsdagen betraktelig, og de kommer aldri til å gå tilbake til gamle rutiner. - Tiden før og etter vi begynte med 24onoff kan rett og slett ikke sammenlignes. Det er som natt og dag. Der jeg før kunne bruke en hel arbeidsdag på å kjøre lønn, bruker jeg nesten ingen tid på nå. - Nå går jeg bare inn og tar en rask sjekk av timelistene for å se at det stemmer og ikke inneholder noen store feil, før jeg sender det videre til regnskapsfører. - Etter hvert vil vi også se på muligheter for å gi regnskapsfører tilgang til systemet (24onoff tilbyr gratis ekstralisens for regnskapsførere), slik at denne prosessen går enda raskere.

"Tiden før og etter vi begynte med 24onoff kan rett og slett ikke sammenlignes. Det er som natt og dag."

- Det var mer prakk og mas før når vi skrev timelister på papir, med korrigeringer, etterlysning av glemte timelister, ferieønsker og fravær som måtte leveres på kontoret. Rett og slett forferdelig når vi tenker tilbake på den tiden, hvor mye tid vi brukte på det administrative. Det ble lange fredager når vi skulle samle alt for lønnskjøring – særlig med håndskrift som til tider var uleselig. - Og jeg trodde jeg hadde dårlig håndskrift.., sier Jon Einar lattermildt avslutningsvis.

Li-Jo Renhold er et offentlig godkjent rengjøringsbyrå, og de utfører alt av daglig og temporært renhold i Trondheimsområdet.

Prøv timeregistrering for renholdere gratis i 14 dager

Eller trykk her for å lese mer om hvorfor renholdere velger 24onoff

Prøveperioden er helt uforpliktende, og gir hele bedriften full tilgang i 14 dager.Data blir med videre ved kjøp av abonnement etter utløpt prøveperiode.

Prøv timeregistrering for renholdere gratis i 14 dager

Eller trykk her for å lese mer om hvorfor renholdere velger 24onoff

PRØV GRATIS NÅ

Prøveperioden er helt uforpliktende, og gir hele bedriften full tilgang i 14 dager.Data blir med videre ved kjøp av abonnement etter utløpt prøveperiode.