AndroidiOSPC

Christopher Krohn

⚡️⚡️ Integrasjon med Visma eAccounting

 

Det er lov å si det. Nå er det ALT for lenge siden sist vi kom med en oppdatering hvor vi faktisk fortalte om hva som har skjedd. Likevel er mye nytt, og den eneste unnskyldningen jeg har til dette er at det meste har vært i kulissene.

Jeg beklager, skammer meg, og håper du vil tilgi meg.

Siden sist har 24onoff fått et nytt «ansikt» på nett.
Vi har blitt raskere, mer personlig, og ikke minst; mer i tråd med hvem vi føler at vi er.

Så uten å gå noe mer rundt grøten, her er årets første oppdatering:

Integrasjon med Visma eAccounting

I 24onoff er vi lidenskapelig opptatt av å gjøre hverdagen enklere for våre brukere. For å få til dette må de tingene vi lager være eksepsjonelt bra, og dette er noe vi har innsett at vi ikke kan gjøre helt alene. Derfor jobber vi nå tett med de beste av de beste, for å levere en totalpakke som leverer over alle forventninger. Denne nyheten er bare begynnelsen.

De fleste vil nok være enig når man påstår at poenget med digitalisering er;
at datamaskinen skal gjøre deler av jobben for oss, slik at vi kan prioritere mer verdiskapende aktiviteter.

Da er det ganske ironisk at majoriteten av digitale systemer der ute sverger til en silotankegang, hvor dataen de har, og behandler, nærmest er umulig å få tilgang til i andre systemer. Resultatet av dette er at man bruker mer tid på å holde ting oppdatert, enn å utføre den jobben systemet var kjøpt inn for å gjøre.

Med integrasjoner på agendaen

Vi har satt denne problematikken på agendaen, og dedikerer nå majoriteten av våre utviklingsressurser, til en satsning som skal gjøre det så sømløst som mulig å jobbe i samtlige systemer du har i din digitale verktøykasse.

Visste du at en gjennomsnittlig liten bedrift har egne systemer for estimering, kunderegister(CRM), ordre- og lagerstyring, fakturering og bokføring(ERP), internkontroll og HMS? Da blir det fort problematisk, og ressurskrevende, når man skal holde alle disse oppdatert med samme informasjon, når ingen «snakker» sammen.

Visma eAccounting først ut

Vi sparker igang denne satsningen med lansering av integrasjon med Visma eAccounting, hvor dine prosjekter, kunder og materialer er synkronisert mellom systemene. I tillegg gjør integrasjonen det mulig å sende utvalgte timer og materialer rett til Visma eAccounting og opprette en faktura basert på disse.

Hvordan slå det på?

En viktig forutsetning for at du kan slå på integrasjonen er at du har en konto på eAccounting fra før av.

Hvis du har det; god stemning. Du kan gå videre til neste overskrift.

Hvis ikke, og du har en liten bedrift, anbefaler vi på det sterkeste at du starter en gratis prøveperiode med dem, ved å trykke her.

Ikke bare er det et særdeles enkelt system å både komme igang med og bruke. De samarbeider også med et enormt antall regnskapsførere, som gjør det enkelt for deg å gjøre deler av regnskapet og faktureringen selv, og samtidig spille på lag med regnskapsføreren.

Vinn-vinn.

Har du konto?

Hvis du har konto på eAccounting er du allerede langt på vei. Da er du godt kjent med et system som gjør kompliserte ting, fryktelig enkelt. Nå skal vi i tillegg gjøre det enklere for deg å bli mer lønnsom og fakturere oppdrag, store som små, raskere.

Har du ikke 24onoff konto? Trykk her for å prøve gratis. Det tar bare 1 minutt å registrere seg, og er selvfølgelig helt uforpliktende.

For å slå på integrasjonen må du gå til innstillinger i 24onoff, og velge alternativet integrasjon:

Vi får da opp de ulike integrasjonene i 24onoff.

For å slå på integrasjonen med eAccounting, trykker vi den grønne «slå-på»-knappen, i boksen til eAccounting.

Vi får da opp denne sidemenyen, hvor vi får mulighet til å slå på integrasjonen.

Ved å slå på integrasjonen vil deler av dataen din bli overskrevet av data fra eAccounting. Dette er fordi integrasjonen anser data fra eAccounting som mer valid. Hvis du har to ulike kunder i de to systemene, med samme kundenummer, vil kunden i 24onoff bli overskrevet den fra eAccounting.

At du har forstått dette er avgjørende for at du skal få lov til å skru på integrasjonen. Derfor må du også huke av at dette er forstått, før du får trykke på den grønne «SLÅ PÅ»-knappen.

Når dette er gjort blir du tatt over til Visma eAccounting sine nettsider, hvor du må logge på og akseptere at du tillater oss å «snakke med» kontoen din.

Når dette er gjort er integrasjonen slått på, og du kan sende påløpte timer og vareforbruk til en faktura i eAccounting fra 24onoff, ved å trykke «INTEGRASJONER»-knappen og så velge Visma eAccounting.

Les mer
AndroidiOS

Mats Knotten

🔔 Push-varsel hvis du glemmer å føre timer

Kort fortalt:

  1. Daglig påminnelse (man-fre) hvis du ikke registrerer timer.

1. Daglig påminnelse (man-fre) hvis du ikke registrerer timer.

En etterlengtet funksjon for bedrifter med glemsomme ansatte.

Hver ukedag (man-fre) klokken 19 får du en liten påminnelse hvis du har glemt å registrere timer den dagen.

Dette vil forhåpentligvis redusere frustrerte telefonsamtaler, samt føre til mer nøyaktige timelister og bedre prosjektkontroll.

Push-varslene kan enkelt slås av via «Innstillinger» i appen.

 

Er det noen andre push-varsler du kunne tenkt deg? Del det gjerne med oss via chatten nede i høyre hjørne, eller send oss en e-post.

– 24onoff-teamet

Les mer
AndroidiOSPC

Mats Knotten

Lønnsarter og Visma Lønn integrasjon

Kort fortalt:

  1. Lønnsarter.
  2. Visma Lønn integrasjon.
  3. Endret uttak av timelister og valg av innhold.
  4. Oppsummerte arbeidstimer uten reise og overtid i PDF-rapportene.
  5. Manuell input av antall vareforbruk, med plass for 2 desimaltall.
  6. Søk i kundeliste på mobil.
  7. Administrator kan endre eget antall feriedager.
  8. Alle lister på mobil sorteres nå alfabetisk.
  9. Sikkerhetsoppdateringer.

1. Lønnsarter.

Nå går det raskere å kjøre lønn med hjelp av lønnsarter for timer, kjøring og overtid.

Man kan blant annet la ansatte velge selv når de fører timer, eller sette en standard lønnsart for en eller alle ansatte. Mulighetene er mange for å tilby et oppsett som passer alle.

Trykk her for å lese mer om hvordan det fungerer.

 

2. Visma Lønn integrasjon.

Med lønnsarter på plass er det på tide å lansere vår første integrasjon (flere er på vei).

Slå på Visma Lønn via «Innstillinger – Integrasjon», så kan man velge det som format for å laste ned timelister som raskt og enkelt kan importeres inn i lønnssystemet.

Bruker du et annet lønnssystem? Si ifra på chat eller e-post, så øker sjansen for at det blir neste system vi støtter. 

3. Endret uttak av timelister og valg av innhold.

Innholdet i timelisten man laster ned blir nå definert av kolonnene man har valgt i timelistevisningen i systemet.

Dette erstatter «Skjul kolonner»-vinduet som tidligere dukket opp når man trykket på «Last ned rapport».

Hvis man for eksempel ikke trenger oppsummering av timer som er fakturert i rapporten, så skjuler man bare kolonnen fra timelistevisningen før man laster ned.

 

4. Oppsummerte arbeidstimer uten reise og overtid i PDF-rapportene.

I oppsummeringen i PDF-rapporten kan man nå også se antall arbeidstimer hvor reise og overtid er ekskludert.

 

5. Manuell input av antall vareforbruk, med plass for 2 desimaltall.

En gladnyhet for de som kjører massetransport eller jobber med varer som krever antall med desimaler.

Der systemet før var begrenset til ett desimaltall når man skrev antall i vareforbruk (f.eks «1.5»), kan man nå bruke to desimaler (f.eks. «1.54») for økt nøyaktighet der det trengs.

Dette gjelder også for mobil, hvor man nå skriver inn antall manuelt istedenfor å legge til en og en med hjelp av knapper.

 

 

6. Søk i kundeliste på mobil.

En ganske selvforklarende tidssparer for de med lange kundelister.

 

7. Administrator kan endre eget antall feriedager.

Nå kan administrator endre både ansattes antall feriedager, så vel som sine egne. Bare gå inn på Ansatte-siden og trykk på eget navn, så får man nå opp et redigeringsvindu.

 

8. Alle lister på mobil sorteres nå alfabetisk.

Vi har jobbet mye med lister de siste månedene, for å gjøre valg av kunder og prosjekter så raskt som mulig.

Tidligere har vi introdusert listesøk og «nylige», og denne gangen har vi sortert listene alfabetisk, slik at det er lettere å finne oppgaver, varer, prosjekter og kunder man kanskje ikke husker navnet på i farta.

 

9. Sikkerhetsoppdateringer.

Forskjellige tiltak «under panseret» som bidrar til et sikrere og bedre system for alle.

 

Har du innspill og tilbakemeldinger? Ta kontakt på chat nede i høyre hjørne, eller send oss en e-post.

– 24onoff-teamet

Les mer
AndroidiOS

Mats Knotten

Prosjektsøk og «nylige prosjekter» på mobil, pluss lengre lunsj

Kort fortalt:

  1. Søk i prosjektliste.
  2. Nylige prosjekter kommer øverst.
  3. Utvidet lunsj.

1. Søk i prosjektliste.

Med det nye søkefeltet i appen tar det bare et øyeblikk før rett prosjekt er funnet og valgt. En solid tidsbesparelse for brukere med mange prosjekter.

2. Nylige prosjekter kommer øverst.

Vi har også gjort livet enklere for de som jobber på de samme prosjektene over en lengre periode. Nå får man opp de 3 sist brukte prosjektene øverst i prosjektlisten når man skal registrere tid fra mobil.

3. Utvidet lunsjregistrering.

I denne oppdateringen har vi også tatt bort begrensningen på antall minutter lunsj i en registrering, på tvers av alle våre plattformer.

Har du innspill og tilbakemeldinger? Ta kontakt på chat nede i høyre hjørne, eller send oss en e-post.

– 24onoff-teamet

Les mer
iOS

Mats Knotten

Raskere registrering på iPhone

Kort fortalt:

  1. Raskere registrering på iPhone.

1. Raskere registrering på iPhone

05. April gjorde vi det mulig for Android-brukerne å registrere tid og klokkeslett ved å skrive manuelt istedenfor å bruke det tidkrevende hjulet. Nå kan også iPhone-brukerne nyte godt av raskere registrering.

Har du innspill og tilbakemeldinger? Ta kontakt på chat nede i høyre hjørne, eller send oss en e-post.

– 24onoff-teamet

Les mer
PC

Mats Knotten

Bedriftslogo i PDF-rapportene og raskere timelistefiltrering

Kort fortalt:

  1. Bedriftens logo i PDF-rapportene.
  2. «Nylige» kunder og prosjekter ved filtrering av timelister

1. Bedriftens logo i PDF-rapportene

Dette er en av våre mest etterspurte funksjoner. Nå kan du endelig pryde dine rapporter med bedriftens logo, som øker det profesjonelle uttrykket betraktelig.

Bedriftslogo i pdf-rapport

Trykk her for å se hvordan du laster opp din bedriftslogo

2. «Nylige» kunder og prosjekter ved filtrering av timelister

Neste gang du skal velge kunder og/eller prosjekter ved filtrering av timelister, vil de 5 siste kundene og prosjektene det ble registrert timer på dukke opp øverst på listen.

Timeliste med nylige kunder

 

Sammen med den tydeligere søkefunksjonen og oppusset design, vil «Nylige» gjøre det enda enklere og raskere å filtrere timelistene.

Har du innspill og tilbakemeldinger? Ta kontakt på chat nede i høyre hjørne, eller send oss en e-post.

– 24onoff-teamet

Les mer
AndroidPC

Mats Knotten

Sletting av kunder, Litauisk oversettelse og raskere registrering på mobil

Kort fortalt:

  1. Sletting av kunder
  2. Litauisk oversettelse
  3. Raskere registrering på mobil
  4. Nytt design i kalender
  5. Summeringfunksjon i excel

1. Sletting av kunder

En ganske selvforklarende funksjon som gjør det lettere å holde kundelisten ryddig og oppdatert. Sletting av kunder er tilgjengelig både på nett og mobil.

Slett kunder i 24onoff

2. Litauisk oversettelse

Mange av våre kunder har litauiske arbeidere, og disse kan nå bruke 24onoff på litauisk, både på nett og mobil.

Språk kan endres individuelt av brukeren selv via «Min profil» (PC og App), eller av en administrator via Ansatte-siden (PC).

I skrivende stund er 24onoff oversatt til Engelsk, Polsk og Litauisk, og vi har flere språk på vei.

Sett Litauisk språk i 24onoff

3. Raskere registrering på mobil (Android)

Vi har mottatt mange tilbakemeldinger på at «hjulet» vi hadde før når man skulle velge klokkeslett eller tid i 24onoff-appen var for tidkrevende og tungvindt. Derfor har vi valgt å endre det til å bli så raskt og enkelt som mulig med hjelp av manuell input:

NB: Dette gjelder kun for Android-brukere i første omgang. Kommer snart også for iPhone.

Skriv timer uten klokkeslett på android-telefoner

4. Nytt design i kalender

Vi har pusset opp verktøylinjen i timelistevisningen i systemet på PC, med fokus på en renere kalendervisning, og mer oversiktlig hurtigvalg av perioder.

5. Summeringfunksjon i excel

Nå ligger det formler i Excel-rapportene du laster ned fra 24onoff. Det betyr at når du redigerer innholdet i excel-rapportene vil totalen i de respektive kolonnene oppdateres basert på dine endringer.

 

Har du innspill og tilbakemeldinger? Ta kontakt på chat nede i høyre hjørne, eller send oss en e-post.

– 24onoff-teamet

Les mer
AndroidiOSPC

Mats Knotten

Prosjekter laster inn 80% raskere, registrere tid uten klokkeslett, og mye mer

Kort fortalt:

  1. Prosjekter og Prosjektstyringssiden laster inn 80% raskere
  2. Fjernet «maks 16-timer pr dag»-regel
  3. Mulighet for å skjule «Materialer» og «Utlegg» fra rapportene
  4. Rapporter genereres raskere for nedlastning
  5. Registrere tid uten klokkeslett
  6. Utvidet filtrering av ikke-fakturerbare / fakturerbare / fakturerte timer
  7. Reversert rekkefølge i PDF- og Excel-rapportene – Eldste registreringer kommer først

1. Prosjekter og Prosjektstyringssiden laster inn 80% raskere

Hovedfokus med denne oppdateringen har vært å gjøre hele systemet raskere, da spesielt ved valg av prosjekter og åpning av Prosjektstyringsiden.

Vi har finkjemmet og testet alle deler i systemet, og etter noen lange måneder med et stadig tregere system, kan vi endelig lansere denne oppdateringen som øker hastigheten med over 80%.

Endelig ny og raskere prosjektstyring i 24onoff

2. Fjernet «maks 16-timer pr dag»-regel

Før kunne man bare registrere 16 timer pr dag, noe som førte til irritasjon for mange av våre brukere. Denne regelen er nå fjernet, og man kan nå registrere 24 timer pr dag.

3. Mulighet for å skjule «Materialer» og «Utlegg» fra rapportene

Fra før av kunne man skjule mange kolonner fra rapportene, men nå kan man også skjule materialer og utlegg.

Skjul kolonner med utlegg og materialer

4. Rapporter genereres raskere for nedlasting

Optimalisering av koden har ført med seg flere fordeler enn raskere prosjektstyring, og nå går det mye raskere å laste ned rapporter.

5. Registrere tid uten klokkeslett

For mange av våre brukere er det ikke så viktig med klokkeslett. Disse trenger nå bare skrive timer og minutter, så vil systemet fylle ut klokkeslett automatisk.

Eksempel: Hvis du klokken 10.00 skriver at du har jobbet i 30 minutter, vil systemet skrive 09.30 til 10.00.

PS: Klokkeslett kan enkelt skjules fra rapportene før nedlastning.

Nå kan du føre timer uten klokkeslett på web.

6. Utvidet filtrering av ikke-fakturerbare / fakturerbare / fakturerte timer

 

Nå har man flere muligheter for filtrering av registreringer basert på deress fakturerbar- / fakturert-status.

6. Reversert rekkefølge i PDF- og Excel-rapportene – Eldste registreringer kommer først

Basert på tilbakemeldinger fra våre brukere har vi endret rekkefølgen i PDF- og Excel-rapportene. Nå starter oversikten med de eldste registreringene.

Har du innspill og tilbakemeldinger? Ta kontakt på chat nede i høyre hjørne, eller send oss en e-post.

– 24onoff-teamet

 

Les mer